Sayfalar

21 Kasım 2010 Pazar

Şampiyon her zaman haklıdır!

Formula 1'de 2010 sezonu Red Bull ve Sebastian Vettel'in şampiyonluğuyla noktalandı. Sene boyunca hiçbir takım Red Bull'un hızına yetişemese de teknik sorunlar ve takım içi rekabet nedeniyle şampiyonluğa kolay ulaşamadılar. Tarihte ilk kez son haftaya dört şampiyon adayıyla girilirken Vettel hiç beklemediği kadar kolay bir galibiyetle Abu Dabi GP'yi kazanırken, Alonso'nun ve Webber'in strateji hatalarıyla şampiyon oldu. Sıralama turlarına kadar herkes, Vettel'in gerekmesi halinde şampiyonada çok daha avantajlı bir durumda olan takım arkadaşı Webber'e yol verip vermeyeceğini tartışırken, bu tartışmalar sıralama turlarında Vettel'in pole pozisyonunu alması ve Webber'in 5. sırada kalmasıyla anlamsız hale geldi. Bu sefer de çoğu insan zaten son yarışa Vettel'in 15 puan önünde lider olarak gelen ve yarışa 3. sırada başlayacak Fernando Alonso'nun çok rahat bir şekilde şampiyon olacağını söylüyordu. Ancak yarışta işler tahmin edildiği gibi gitmedi, Ferrari takımı yanlış bir strateji uyguladı ve belki de sezonun en kötü pilotu olan Vitaly Petrov'un en iyi yarışını çıkararak tüm yarış Alonso'yu arkasında tutmasıyla Vettel şampiyonluğa ulaştı.

Genel olarak sezona bakarsak çok çekişmeli bir sezon yaşandı ve bununla birlikte bir çok da tartışma yaşandı. Ancak Formula 1'de bu senenin en önemli iki tartışma konusunun Ferrari'deki takım emri ve Red Bull'un takım içi eşitliği savunması olması ise oldukça ironikti.
Almanya Grand Prix'sinde Felipe Massa birinci, Fernando Alonso ikinci sırada yarışa devam ederken Ferrari takımından Massa'ya efsanevi şu mesaj geldi: “OK, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?” Ve bundan iki tur sonra Massa mesajı anlamış olacak ki, Alonso yavaşlayan Massa'yı kolayca geçti. Tüm F1 ahalisi ayaklandı; yasak olmasına rağmen Ferrari nasıl takım emri vermişti, üstelik şampiyonluk şansı olan Massa'yı ikinci plana atılmış ve Alonso'nun takım içi birinciliği ilan edilmişti.. Sonuç olarak FIA komik bir ceza verdi ve konu şampiyonanın heyecanıyla bir süre sonra unutulup gitti.

Yaşanan ikinci tartışma ise, tüm sezon boyunca 'şampiyonluk şansları sürdükçe iki pilota da eşit davranacağız' diyen Red Bull takım patronu Christian Horner'dı. Türkiye GP'sinde yaşanan Vettel-Webber kazasıyla başlayan, İngiltere'de Webber'in yeni ön kanadının Vettel'e verilmesiyle alevlenen tartışma son yarışa kadar devam etti. Dışarıdan eşit davrandıklarını iddia etseler de takımı, genç Alman'ı kayırmakla eleştiriyorlardı. İnsanların istediği, Vettel'i geri plana atıp şampiyonada önde bulunan Webber'e açık bir şekilde destek olunmasıydı. Yani Ferrari'nin Massa'ya yaptığını çünkü tek bir pilota konsantre olununca onun şampiyon olacağına inanılıyordu. Ne Red Bull takımı ne de Christian Horner bu eleştirilere aldırmadı ve Vettel'e desteklerini azaltmadılar. Bunun karşılığını da son yarışta aldılar. Ya eleştirileri dikkate alıp Vettel'i ikinci plana atsalardı ve Webber de şampiyon olamasaydı, Vettel'e yazık olmayacak mıydı. Sonuç olarak aldıkları kararlarda haklı olduklarını gösterdiler hem üreticiler hem de sürücüler şampiyonu olarak.

Sezonun özeti



 
Ve şampiyonun gözyaşları...






.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder